Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat Elenbaas enige tijd gevangen in Kamp Amersfoort vanwege illegale activiteiten, met valse papieren wist hij het Kamp te verlaten. Na de oorlog legde de kunstenaar zich toe op de lithografie. Hij won in 1952 de derde prijs tijdens de Biënnale van Venetië voor zijn grafisch werk. Hij maakte daarnaast ook schilderijen en muurschilderingen en mozaïeken voor onder meer de Beurs in Rotterdam, het provinciehuis in Arnhem (1954), de Nationale Energie Manifestatie 1955, het Academiegebouw in Groningen (1959) en het kantoor van Philips in Eindhoven (1964).[5] Eind jaren vijftig was hij enige tijd onderwijzer aan de Academie van Beeldende Kunsten te Rotterdam. Omdat het litografisch proces hem te zwaar werd, stapte hij over op het zeefdrukken.[6] Vanaf de jaren tachtig pakte hij de fotografie weer op. In 2002 gaf hij een boek uit met foto's die hij in de loop der jaren van zijn vrouw had gemaakt.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat Elenbaas enige tijd gevangen in Kamp Amersfoort vanwege illegale activiteiten, met valse papieren wist hij het Kamp te verlaten. Na de oorlog legde de kunstenaar zich toe op de lithografie. Hij won in 1952 de derde prijs tijdens de Biënnale van Venetië voor zijn grafisch werk. Hij maakte daarnaast ook schilderijen en muurschilderingen en mozaïeken voor onder meer de Beurs in Rotterdam, het provinciehuis in Arnhem (1954), de Nationale Energie Manifestatie 1955, het Academiegebouw in Groningen (1959) en het kantoor van Philips in Eindhoven (1964).[5] Eind jaren vijftig was hij enige tijd onderwijzer aan de Academie van Beeldende Kunsten te Rotterdam. Omdat het litografisch proces hem te zwaar werd, stapte hij over op het zeefdrukken.[6] Vanaf de jaren tachtig pakte hij de fotografie weer op. In 2002 gaf hij een boek uit met foto's die hij in de loop der jaren van zijn vrouw had gemaakt.
Door het rijke materiaal aan archiefbeelden kwamen wij er achter dat er begin 1900 en middenornament aanwezig was in het grootste atelier. Hierdoor hebben wij de keuze gemaakt deze terug te plaatsen. 

Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat Elenbaas enige tijd gevangen in Kamp Amersfoort vanwege illegale activiteiten, met valse papieren wist hij het Kamp te verlaten. Na de oorlog legde de kunstenaar zich toe op de lithografie. Hij won in 1952 de derde prijs tijdens de Biënnale van Venetië voor zijn grafisch werk. Hij maakte daarnaast ook schilderijen en muurschilderingen en mozaïeken voor onder meer de Beurs in Rotterdam, het provinciehuis in Arnhem (1954), de Nationale Energie Manifestatie 1955, het Academiegebouw in Groningen (1959) en het kantoor van Philips in Eindhoven (1964).[5] Eind jaren vijftig was hij enige tijd onderwijzer aan de Academie van Beeldende Kunsten te Rotterdam. Omdat het litografisch proces hem te zwaar werd, stapte hij over op het zeefdrukken.[6] Vanaf de jaren tachtig pakte hij de fotografie weer op. In 2002 gaf hij een boek uit met foto's die hij in de loop der jaren van zijn vrouw had gemaakt.
Door het rijke materiaal aan archiefbeelden kwamen wij er achter dat er begin 1900 en middenornament aanwezig was in het grootste atelier. Hierdoor hebben wij de keuze gemaakt deze terug te plaatsen.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat Elenbaas enige tijd gevangen in Kamp Amersfoort vanwege illegale activiteiten, met valse papieren wist hij het Kamp te verlaten. Na de oorlog legde de kunstenaar zich toe op de lithografie. Hij won in 1952 de derde prijs tijdens de Biënnale van Venetië voor zijn grafisch werk. Hij maakte daarnaast ook schilderijen en muurschilderingen en mozaïeken voor onder meer de Beurs in Rotterdam, het provinciehuis in Arnhem (1954), de Nationale Energie Manifestatie 1955, het Academiegebouw in Groningen (1959) en het kantoor van Philips in Eindhoven (1964).[5] Eind jaren vijftig was hij enige tijd onderwijzer aan de Academie van Beeldende Kunsten te Rotterdam. Omdat het litografisch proces hem te zwaar werd, stapte hij over op het zeefdrukken.[6] Vanaf de jaren tachtig pakte hij de fotografie weer op. In 2002 gaf hij een boek uit met foto's die hij in de loop der jaren van zijn vrouw had gemaakt.
Tijdens het verwijderen van oude verlagen werden nieuw stucwerk en voorgaande herstelwerkzaamheden/ restauraties ook zichtbaar.
Tijdens het verwijderen van oude verlagen werden nieuw stucwerk en voorgaande herstelwerkzaamheden/ restauraties ook zichtbaar.
Voorbereidingen om een authentiek ornament uit het Belvédère pand terug te plaatsen.
Voorbereidingen om een authentiek ornament uit het Belvédère pand terug te plaatsen.
Dit ornament komt oorspronkelijk uit het Belvédère pand en is gered na de brand. Het verkeerde in erbarmelijke staat.
Dit ornament komt oorspronkelijk uit het Belvédère pand en is gered na de brand. Het verkeerde in erbarmelijke staat.
Authentiek ornament tijdens grondige reinigingswerkzaamheden en de eerste inventarisaties.
Authentiek ornament tijdens grondige reinigingswerkzaamheden en de eerste inventarisaties.
Detail.
Detail.
Verwijderen oude verflagen en losse onderdelen. Deze werkzaamheden gingen hoofdzakelijk voor de constructieve werkzaamheden uit.
Verwijderen oude verflagen en losse onderdelen. Deze werkzaamheden gingen hoofdzakelijk voor de constructieve werkzaamheden uit.